vrijdag 2 december 2016

Vizsla Dio 4 maanden oud

24 november is Dio al weer vier maanden geworden.

Hij wordt nu al een echte hond!
Niet meer zo'n rimpelige pup.
Natuurlijk is hij nog steeds wel een pup.
En dat laat hij ook blijken ;)



Dio heeft kennis gemaakt met de nieuwe huisdieren
bij Clinidogs. Twee franse hangoren.
Dio vind ze erg interessant.
Hij zit regelmatig voor hun kooi in de tuin te kijken.
Het is net livé tv.



Afgelopen week zijn we ook begonnen om
met Dio te trainen in winkels.

Ik laat hem daar dan liggen.
Dus commando 'af en blijf' en leg de riem over zijn rug neer.
Zo kunnen voorbijgangers niet over zijn riem struikelen.
We doen zo'n 3 keer de oefening en dan gaan 
we weer naar buiten.


Zoals het hoort op Texel,
zwemt Dio lekker in de zee.
Hij heeft het wel snel koud met zo'n dun vachtje.
Dus, vijf minuten spelen en dan lekker afdrogen en naar huis.




In het bos kan Dio erg goed op boomstammen
zitten. Knap hoor voor een hond van 4 maanden!


Ook op de boot trainen we rust en beheersing.
Ik neem dan een kleedje mee en leg dat voor me neer.
Hij weet dan, zonder dat ik een commando zeg, dat hij moet gaan liggen.
Wel blijf ik hem met grote regelmaat belonen.
Want er lopen veel mensen langs ons, terwijl Dio keurig blijft liggen.



Bij de supermarkt een korte training.
Zit en blijf, met afleiding van mensen en winkel karretjes.
Super trots !


Voor Dio is het natuurlijk ook belangrijk om
onbekende sociaalvaardige honden te leren kennen.
Hij heeft dit weekend, golden retriever Sofie ontmoet.

Ik geloof dat hij haar wel leuk vond ;)


Dio gaat vaak mee naar de bootcamp trainingen
en hij doet oefeningen op zijn niveau mee.

Hier zie je hem netjes blijven,
met de afleiding van andere honden om hem heen.



En ook onder boomwortels doorkruipen,
kan hij als de beste!

We gaan de aankomende weken de training uitbreiden,
met een stukje target training.
Hierover later meer!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten