vrijdag 30 december 2016

Een vriend voor het leven, onvoorwaardelijk en oprecht


Ik ben een hond.
Jij, mijn baasje hebt voor mij gekozen.
En ik?
Ik heb ook voor jou gekozen!


Alle dagen van mijn leven zal ik blij zijn om je te zien.
Ik zal met mijn staart kwispelen als ik je stem hoor.

Ik hou van jou,
onvoorwaardelijk.

Ook al is mijn baasje soms een beetje humeurig.
Toch ben ik altijd blij en wil ik bij hem zijn.
Ik hoop dat hij door mijn aanwezigheid
en een liefkozende lik in zijn gezicht,
 weer blij wordt.

Ik geef liefde,
zonder dat daar om wordt gevraagd.



Ik sta vol vertrouwen in het leven.
Ik geef mij over aan de situatie waar ik in verkeer.
Zolang jij mij eerlijk behandelt,
ben ik ook eerlijk naar jou toe.

Ik vertrouw op jou.
Dat jij mij beschermt nu ik nog klein ben.
Dat jij me leert, wat ik moet leren,
om me te kunnen handhaven in de wereld.

Ik vertrouw erop dat jij
eerlijk tegen mij bent, 
en mij net zo eerlijk behandeld als ik jou.


Sociale contacten heb ik nodig.
Ik vind het leuk om met andere honden te spelen.
Bovenal leer ik daar ook veel van.

Ik wil kunnen rennen,
totdat ik over mijn eigen pootjes val.
Ik wil ontdekken hoe het voelt om in de zee te gaan.
Ik wil plezier maken.


Ik heb het nodig dat je me uitdaagt.
Dat ik mag snuffelen
en zelf dingen mag onderzoeken.


Omdat ik straks therapiehond ben,
als ik groot ben, leert mij trainer me,
dat ik in een winkel netjes blijf liggen.

Zij leert me, dat er soms grenzen zijn.
En als zij dat zegt, dan zal dat wel zo zijn.
Want ook mijn trainster heeft het beste met mij voor.


Feestdagen bestaan er in mijn leven niet.
Elke dag is namelijk een feestje.
Ik heb daar geen kerstboom of sterretje voor nodig.

Ik denk niet na over gisteren of morgen.
Ik ben in het hier en nu.
Elke dag weer!


Ik ben een hond.
En ik ben gewoon wie ik ben.
Ik ben perfect zoals ik ben.
Ik heb geen verwachtingen van het leven.
Ik leef het leven.

Ik werk graag samen met jou.
Ik wil er altijd voor je zijn.


Ik kan je vanuit het diepst van mijn hart vergeven.
Ik kijk namelijk door je uiterlijke masker heen.
En kijk naar jouw pure ziel.
Dan zie ik liefde en echte liefde geef ik aan jou terug.



Samen zijn:
ontspannen, slapen, wandelen, spelen, 
oefeningen doen en samen de wereld ontdekken.
Samen met jou wil ik zijn!

Samen met mijn baasje,
kunnen wij de wereld aan!



Voor jou ben ik er onvoorwaardelijk.
Ik hou meer van jou, dan van iemand anders.
Ook al wordt ik niet zo oud.
Mijn leven lang zal ik meer van jou houden
 dan van mezelf.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten