donderdag 29 september 2016

Hallo ik ben een hond!

Hai, ik ben Dio.
Ik ben een therapiehond in opleiding.

Ik moet nog een beetje wennen aan mijn nieuwe leven hier.
Maar ik vind het wel oke hoor.
Suzan is niet mijn baasje hoor, maar mijn trainer.
Mijn baasje, die bezoeken we zeker 1 keer in de week.
Ik vind dat altijd heel leuk om hem te zien.

Ik zal jullie eens vertellen wat ik afgelopen week allemaal heb meegemaakt.

Elke dag beleef ik namelijk weer nieuwe dingen.


Wat ik het aller leukste vind is als ik lekker met Rain mag spelen.
Zij is mijn hondenvriendin.
Ze is wel wat groter dan dat ik ben en ze heeft allemaal gekke kleuren.
Ook heeft ze een blauw en een bruin ook, best raar toch.
Samen met Rain kan ik heel hard rennen en doe ik ook verstoppertje.

Ook ontmoet ik honden die ik nog niet ken.
Dat vind ik hartstikke leuk!.

S'ochtends word ik altijd heerlijk wakker gemaakt.
Als ik stil ben mag ik uit de bench en word ik al lekker geknuffeld.
Ik ga dan even met de andere grote honden naar buiten.
'Plasje' wordt er dan gezegd en dat doe ik dan maar.
Als ik even buiten heb gespeeld ga ik snel weer naar binnen, 
want dan krijgen we eten. Jeehh.


Ik ben dan eigenlijk best wakker, maar Suzan zegt dat ik dan een tijdje in de bench moet rusten.

Als ik weer wakker word gaan we meestal wat leuks doen.
Soms mag ik mee naar het dorp, of naar een winkel.


Eerst werd ik telkens gedragen, maar nu mag ik al aan de lijn stukjes lopen.
We doen dan altijd ook wat oefeningen.
Maar als ik zo'n oefening drie keer heb gedaan heb ik geen zin meer.



Ik krijg s'middags weer eten en dan moet ik ook netjes gaan zitten
en wachten voordat ik mijn bakje met voer krijg.

Na mijn middag dutje, gaan we weer leuke oefeningen doen. 
Telkens doen we dit weer op een andere plek.
En we gaan dan meestal ergens met de auto naar toe.


Suzan maakt het elke dag wel moeilijker hoor.
Soms moet ik me even achter m'n oortjes krabben om na te denken wat ze nou precies wil.
Of ik ga effies een rondje snuffelen.


Nu ga ik naar bed, Ik heb al weer een keer gegeten en ben best moe geworden van zo'n hele dag.
Met die nieuwe indrukken en goed luisteren enzo.

Mijn baasje krijgt een paar keer per week foto's van mij toegestuurd en
verhaaltjes over wat ik heb meegemaakt en hoe de training verloopt.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten